Vi sparar data i cookies, genom att använda våra tjänster godkänner du det.

Hej

”Glesbygdsboende Helge Johansson” pekar på ett problem. Handlar man digitalt för att slippa trängseln i affären, tvingas man göra det ändå ändå när paketet ska hämtas i affärens utlämningsställe.  Bild: Annika Karlbom
”Glesbygdsboende Helge Johansson” pekar på ett problem. Handlar man digitalt för att slippa trängseln i affären, tvingas man göra det ändå ändå när paketet ska hämtas i affärens utlämningsställe. Bild: Annika Karlbom

Tvingas till affären för att hämta mina paket

Den digitala tekniken löser ännu inte allt.

Det här är en insändare. Åsikter och idéer som framförs är skribentens egna. Vill du svara på insändaren eller skriva en egen? Mejla till: [email protected]

 

Vi matas ofta med att det är smidigt att handla via nätet, för att slippa trängas i affärer. Resultatet av denna näthandel blir att mitt paket, även om det är väldigt litet, transporteras av PostNord till lämpligt utlämningsställe. Där kan jag hämta min vara mot uppvisande av den sifferkod som meddelats på min telefon.

Efter att ha kört flera mil så tvingas jag ändå in i ett köpcentrum tillsammans med de kunder som finns där. Min fråga blir: Vad är vinsten med detta förfarande då jag lika gärna kan handla i butik med motsvarande kundtäthet och slipper dessutom en fraktkostnad

Glesbygdsboende Helge Johansson