Foto: MÅRTEN ÖHMAN
Henrik Melin, centrumledare Vimpeln.

Framåt för Vimpeln

Alingsås

En ny branschrapport ger tummen upp till Vimpeln. Och centrumledaren Henrik Melin ser ljust på framtiden.

Branschtidningen Market betygsätter köpcentrum och handelsplatser i Sverige. För att vara en spelare i sammanhanget krävs det att man omsätter minst 100 miljoner kronor per år. Och Vimpeln, som omsätter nästan en miljard kronor, har i den senaste rankingen hamnat på plats 33 av 321.

– Det är jäkligt bra, säger Henrik Melin, centrumledaren nöjt.

Studien omfattar en rad olika kriterier, som prisnivå, bekvämlighet, trivsel, läge och parkering. Årets mätning innebär att Vimpel tar ett skutt uppåt i tabellen, från 74 plats förra året. En av förklaringarna till detta är att bland annat serveringen, Ediths kök, får ett bättre omdöme, men även att många andra områden fått bättre betyg. Melin hoppas och tror att Vimpelns framgång kan smitta av sig.

– Vad det här kan bidra till i Alingsås är att exempelvis Lerumsborna ser att man kan åka hit istället för till Allum eller Nordstan.

Hur ser framtiden ut för Vimpeln?
– Vi börjar att bygga Sjöstaden snart. Och när den är klar kommer vi ha en restaurang till och ett strandkafé. Sedan har vi en vakant och en tillfällig butik just nu. För oss handlar det om att skapa en bra mix utifrån kundernas efterfrågan.

Läs mer i lördagstidningen:

  • Melin om konkurrensen med innerstan
  • Framtiden för Alingsås Handel

Läs mer i pappers-AT och eAT »

  • Mårten Öhman
Dela innehållet

Kommentera våra artiklar på Facebook/alingsastidning eller Twitter/AlingsasTidning. Debattartiklar besvaras med nya inlägg. Använd formuläret under Debatt.