Foto: STEFAN SAMUELSSON
STOLTA REPRESENTANTER. Gustav, Linus, Sandra och Natalie gjorde reklam för stans nyaste restaurang, Pinchos.

Elevmässa som engagerar

Alingsås

Trångt, trevligt och smakfullt. Alströmergymnasiets årliga produktmässa både engagerar och lockar.

– Vill du smaka?
Det är den vanligaste frågan som besökaren möts av och provsmakning således den vanligaste monteraktiviteten på fredagens mässa. Många av de 20 elevgrupperna representerar lokala restauranger men också tillverkare av bland annat glass och godis.

Eleverna bakom mässan läser företagsekonomi, med inriktning på marknadsföring, på ekonomi- och handelsprogrammen i årskurs två. Många av dem agerar övertygande säljare.

– Det här är närproducerat med naturliga ingredienser, säger Nada Arsic, som talar sig varm för klubbor och annat gott från Nolhaga konfektyr.

– Det är ett litet företag med bara fyra anställda totalt, lägger hon till.

En bit därifrån står Gustav Ahlning och hans grupp och bjuder på smakprov från stans nyaste restaurang Pinchos.

– Det är mer än bara en restaurang, det är en upplevelse, säger Gustav och tillägger att det var väldigt roligt att representera just det företaget.

Läs mer och se fler bilder i lördagstidningen

Läs mer i pappers-AT och eAT »

Dela innehållet

Kommentera våra artiklar på Facebook/alingsastidning eller Twitter/AlingsasTidning. Debattartiklar besvaras med nya inlägg. Använd formuläret under Debatt.