Foto: Privat
VD. Qiiwis vd Erik Dale Rundberg.

Utvecklar spel under världskänt varumärke

Alingsås

Mobilspelföretaget Qiiwi Interactive (Qiiwi) inleder nu ett samarbete med ITV Studios Global Entertainment för att utveckla och agera publicist för ett Match-3-spel under det välkända internationella varumärket Hell’s Kitchen.
– Det här är extremt stort för oss, säger Qiiwis vd Erik Dale Rundberg.

Den amerikanska realityserien Hell’s Kitchen, som lanserats i flertalet länder världen över, leds av den brittiske stjärnkocken Gordon Ramsay, som står redo att piska en grupp krögar­aspiranter när de tävlar mot varandra för att vinna Hell’s Kitchen-kronan.

Nu kommer Qiiwi tillsammans med ITV Studios Global Entertainment (ITVS GE), som är ett av världens ledande internationella företag inom TV-distribution, hemunderhållning, utgivning, produktsamarbeten och licensiering, utveckla ett match-3-spel under detta varumärke.

Qiiwis vd Erik Dale Rundberg menar att projektet följer företagets strategi och satsning inom sitt affärsområde ”Branded Games”.

– Vi ser en stor potential i att lyckas skapa mobilspel som kan engagera och underhålla den stora globala publik som välkända internationella varumärken för med sig. 

Spelet är alltså ett match-3-spel, samma typ av pusseltyp som succéspelet Candy Crush Saga använder sig av.

Exakt när spelet kommer släppas är inte riktigt klart än.

– Än har vi inget exakt datum för när spelet släpps men målsättning är en internationell lansering mot senare delen av året, säger Erik Dale Rundberg.

Dela innehållet

Kommentera våra artiklar på Facebook/alingsastidning eller Twitter/AlingsasTidning. Debattartiklar besvaras med nya inlägg. Använd formuläret under Debatt.