Svar till Elias Friberg, AT 8/3

Alingsås

Tack för att du hör av dig. Vi beklagar verkligen att du fått vänta så länge.
Samma fordon som kör din skolskjuts kan även köra färdtjänst och sjukresor. Och även om vi planerar så att varje kund ska kunna resa utifrån sina förutsättningar och önskemål så sker det saker i trafiken eller med andra kunder som gör att tiderna för nästa kund måste ändras. Men om du får vänta mer än 10 minuter ska du ringa 020-91 90 90 och välja tonval 3, då kommer du till Förseningslinjen som kan tala om för dig var bilen är.
Precis som du skriver är det kommunen som bestämmer om skolskjutsen, vi kan bara ta emot dina tider om vi har fått en beställning från din kommun. På kommunens hemsida finns information om hur det fungerar och var man ska vända sig. Västtrafik planerar och utför de resor som kommunen har beslutat om, vi bestämmer inte vilka som får resa. Både du och dina vårdnadshavare kan ladda ner vår app Boka resa, där ser ni vilka tider som är inlagda för dig den närmaste veckan och ni kan även boka av resor.
Vi utreder alla synpunkter som kommer in till oss för att se om det finns något som vi kan förbättra. Hör gärna av dig till vår kundtjänst när det går fel till synpunkt.anrop@vasttrafik.se eller samma nummer som ovan, tonval 4.

  • Henrik Kjellberg, Västtrafik
Dela innehållet

Kommentera våra artiklar på Facebook/alingsastidning eller Twitter/AlingsasTidning. Debattartiklar besvaras med nya inlägg. Använd formuläret under Debatt.