Våran familj har tidigare handlat mycket hos de andra kedjorna men då de andra kedjorna inte vill se till sina kunder utan sina egna plånböcker då ser inte vi heller till de andra kedjorna. Vi kommer bli stammisar på Lidl, vi stöttar dem som ser till oss små kunder med olika tjocklek på plånboken. Med barn i hushållet så är den tjockleken begränsad.
Lidl ger hopp om en förändring i vardagen när det kommer till maten på bordet.
Falukorv med makaroner är gott, men när det blir första valet på matbordet för att maten är dyr i mataffären så blir inte tillvaron rolig. Maten på matbordet skapar också en förgyllning i vardagen.
Bojkotta de övriga kedjorna och stötta Lidl. Vi kan skapa en förändring, vi är kunderna som kedjorna är beroende av för att finnas. Om vi bojkottar de som vägrar se sina kunder så blir de inte stora utan små. Utan kunder ingen affär.
Barnfamiljen
LÄS MER:Historisk ökning av matpriserna senaste året
LÄS MER:Varåt är vi på väg?