Tre diskar som sålde öl – en som sålde whisky. Bemannade med personal som verkade mer intresserad av att sälja än att informera. Festivalen var ingen höjdare, menar insändarskribenten.
Tre diskar som sålde öl – en som sålde whisky. Bemannade med personal som verkade mer intresserad av att sälja än att informera. Festivalen var ingen höjdare, menar insändarskribenten. Bild: Jörgen Björme

Festivalen ingen höjdare

Måste reagera på en artikel i Alingsås Tidning om något som kallats ”Beer & Whisky Festival”.

ANNONS

En artikel skriven i allt annat än journalistisk anda trots tidningens slogan för att ta en prenumeration ”Vi ger er hela bilden”.

Bilden artikeln förmedlar är en glad projektledare som får säga att det bästa med marknaden är att upptäcka nya ölsorter och prata om ölen.

Klart han är glad eftersom han fått förhandspublicitet i lokaltidningen som inneburit möjligheten att sälja mer öl.

Dessutom en rad bilder på öldrickande på Stora Torget.

Tre diskar som sålde öl – en som sålde whisky.

Bemannade med personal som verkade mer intresserad av att sälja än att informera.

Själv köpte jag en öl från ett bryggeri i Falköping för 40 kronor, ljummen i ett plastglas.

ANNONS

Som ett bidrag till ”hela bilden”.

Tomas Lindblom

LÄS MER:Stort test av 20 påsköl – fem får högsta betyg

LÄS MER:VM-guld i kärringkånk till Alingsåsparet: ”Fantastisk känsla”

LÄS MER:Sluta lukta svett och öl – så undviker du myggen

ANNONS