Vi sparar data i cookies, genom att
använda våra tjänster godkänner du det.

Flera kunder rapporterar fel hos Swedbank.  Bild: Håkon Mosvold Larsen
Flera kunder rapporterar fel hos Swedbank. Bild: Håkon Mosvold Larsen

Kunder rapporterar fel hos Swedbank

Under torsdagskvällen och natten till fredag har flera kunder rapporterat fel hos Swedbank.
Konton ligger på minus och pengar saknas, skriver kunder på sociala medier.

På sajten Downdetector som påvisar problem hos andra sajter rapporteras att flera kunder hos banken Swedbank rapporterat in problem under torsdagskvällen.

På Swedbanks Facebooksida har också kunder skrivit att de saknar pengar på sina konton eller att kontona ligger på minus. Även på Twitter skrivs det om problemen.

Banken själva har inte kommunicerat någonting kring om vad som hänt.

I en kommentar skrev Swedbanks presstjänst följande till GP vid 00.30-tiden natten till fredagen:

”Just nu har vi en pågående IT-störning som påverkar vissa av våra kunder. Störningen gör att en del konton visar felaktiga saldon. Vi arbetar så snabbt vi kan för att lösa problemet och beklagar givetvis detta. Våra kunder ska känna sig trygga med att deras pengar och informationen om dem är säkra hos oss.”

Vid klockan 05 på fredagsmorgonen fanns det fortfarande ingen prognos för när felet kan vara åtgärdat.

Texten uppdateras.